Klimatförändringars påverkan på säkerhet och funktion hos befintlig och framtida infrastruktur Projektets mål är att skapa en bättre hantering av risker med klimatförändringar för vår infrastruktur och kommer att fokusera på brokonstruktioner som integrerade länkar i...
Optimalt underhåll av varmförzinkade stålkonstruktioner Korrosion inom Sveriges infrastruktur kostar årligen ca 100 miljarder kronor. För att minimera kostnaderna för korrosionsskador är det viktigt att välja ett korrosionsskydd med lång livslängd och en hanterbar...
Lokförarsimulering som verktyg för att reducera järnvägens partikelemissioner Vilken betydelse har lokförarbeteendet för slitaget på hjul och spår, tågtrafikens partikelemissioner och bullerutstrålning? Till skillnad från tidigare undersökningar om järnvägens...
Återvunnen betongkross i klimatneutrala konstruktioner inom transportinfrastruktur Projektet syftar till att undersöka vilken inverkan på det globala strukturella beteendet det medför att använda fraktioner av återvunnen betongkross i armerade betongkomponenter inom...
LifeExt – Livslängdsförlängning för befintliga stålbroar Projektet ska utveckla livslängdshöjande tekniker för befintliga stålbroar, på ett klimatneutralt sätt för vår åldrade infrastruktur. Detta görs med nya tekniker för mätning, beräkning & behandling....